The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Charlotte Sparrenbom

Senior lecturer

Charlotte Sparrenbom

Grundvattendagarna 2013

• Peter Dalhqvist
  • Charlotte J. Sparrenbom
  • Karin Sjöstrand
  • MARIA ÅKESSON
  • Gerhard Barmen
  • Bo Thunholm
  • Lena Maxe
  • Mattias Gustafsson
  • Kenneth M Persson

Summary, in Swedish

Den här rapporten innehåller en sammanställning av abstracts som ligger till underlag för de presentationer som presenterades på konferensen Grundvattendagarna i Lund den 16–17 oktober 2013. Konferensen anordnades av SGU i samarbete med Geologiska institutionen på Lunds uni-versitet och Länsstyrelsen Skåne. Ett av konferensens syften var att få till en bred uppslutning från olika organisationer, myndigheter, konsulter, universitet, etc., och att skapa goda förutsättningar för att överföra kunskap och knyta kontakter för framtida samarbeten. Totalt har inte mindre än 59 olika bidrag kommit in och omfattningen på innehållet är verkligen stort. Det har varit en ära att få anordna konferensen och vi är tacksamma för det stora intresse som ni visat.

Department/s

• Quaternary Sciences